Menu serwisu
Alternatywy 4

FORUM

Wpadki i ciekawostki w serialu

wróć na listę tematów »

Zwickau P-70

Miałem rację, bo:

P-70 – małolitrażowy samochód osobowy produkcji NRD, produkowany w latach 1955-1959 w fabryce VEB Automobilwerk Zwickau (potem VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau), bezpośredni poprzednik "Trabanta".

Był to pierwszy produkowany w NRD samochód z nadwoziem z tworzyw sztucznych (duroplast). Konstrukcja bazowała na produkowanym poprzednio w tej samej fabryce modelu IFA F8. P-70 miał ten sam (nieco zmodyfikowany) dwucylindrowy silnik dwusuwowy chłodzony wodą o pojemności skokowej 690 cm³ i mocy 16 kW (22 KM) przy 3500 obr/min. Skrzynia biegów miała trzy przełożenia do przodu (przekładnia 3,44 - 1,69 - 1,00) i jedno do tyłu (4,73).

Rozmiary samochodu (długość-szerokość-wysokość): 3.740 - 1.500 - 1.480 mm; rozstaw kół 2.380 mm, prześwit - 190 mm. Samochód produkowany był w trzech wersjach nadwozia: limuzyna[1], coupé i kombi (dwie pierwsze wersje były dwudrzwiowe, wersja kombi - trzydrzwiowa); masa pustego pojazdu w poszczególnych wersjach wynosiła odpowiednio 800, 875 i 830 kg, a udźwig 320, 275 i 320 kg. Średnica zawracania tego samochodu wynosiła 10 metrów, prędkość maksymalna 90 km/h (coupé - 100 km/h).

Wyprodukowano ogółem około 38 tysięcy sztuk samochodów P-70 (w tym 1,5 tys. w wersji coupé).

22-03-2008 (09:21:17) - Edward Gierek

Edward Gierek

22-03-2008 (09:24:18)
Zapomniałem zaznaczyć, że takim wozem jeździli Kubiakowie.

Edward Gierek

22-03-2008 (09:36:51)
Foto:
http://www.syrena.nekla.pl/forum/files/p70a_125.jpg

Tow. Gierek

22-03-2008 (09:38:11)
Jeju ale namieszałem

Pioter (Gość)

28-03-2019 (18:59:27)
No proszę. Co prawda serial Alternatywy4 powstał jeszcze przed moim powstaniem, ale i tak spędziłem przy nim dłuuuugie godziny, no bo po prosty dobry jest A teraz to miło poczytać tego typu ciekawostki. I ciekawe też, czy oni https://tylnabelka.pl/regeneracja-tylnej-belki gdyby ten samochód się popsuł, naprawiliby go? Czy może takie auta się nie psuły?